Mazury Airshow 03/04.08.2013 Polen - wer fliegt auch hin?

New members: send an e-mail requesting access to:
Neue Benutzer: bitte eine e-mail mit Zugangsanfrage senden an:

208c (at) boelkow-junior.de
Post Reply
D-EJNA
Mazury Airshow 03/04.08.2013 Polen - wer fliegt auch hin?

Post by D-EJNA » 12 May 2013 13:02

Hallo Miteinander,

eine denke ich sehr interessante Veranstaltung in Masuren (Nord/Ost Polen).
Mazury Airshow am 03. und 04.08.2013 in Gizycko.

Wunderbare Gegend und ich glaube auch (so berichtete mir Rüdiger Hahn, mit seiner PA18-Schwimmer - nimmt auch wieder teil) ganz ganz nette Leute und eine sehr gute Stimmung.
Seht Euch die Bilder an...ein Traum...!

Hier mal der Link zu deren FB Page.
https://www.facebook.com/mazury.airshow

Link zur Homepage des Veranstalters:
http://mazuryairshow.pl/

So wie es momentan aussieht, werden aus EDMJ (Jesenwang) ein bis zwei weitere Flugzeuge mitkommen (immer unter Vorbehalt). Ich hab schon mal die Karten bestellt und bin sozusagen prepared. Dorthin zu fliegen (wenngleich ich noch nie in Polen geflogen bin) ist sicherlich kein Hexenwerk und so wie mir berichtet wurde ohne Zoll, Flugplan usw. sehr sehr angenehm...
Es wird dort einen Wasser-Landeplatz und direkt daneben (ca.1NM SE eine Grasbahn mit ca. 800m geben. Transfers sollen gesichert sein. Hotels sind auch günstig und wenn nicht, es gibt ja auch ein Zelt... ;-)

Leute, wäre cool wenn was zusammengehen würde...

Gruß,
Tom - D-EJNA

D-EJNA

Re: Mazury Airshow 03/04.08.2013 Polen - wer fliegt auch hin

Post by D-EJNA » 21 May 2013 21:43

Hallo die Damen und Herren,

keiner Lust auf eine "kleine Reise"???

Gruß, Tom
D-EJNA

D-EJNA

Post by D-EJNA » 28 Jul 2013 12:53

Hello flying friends,

on Wednesday or Thursday I will depart from EDMJ (Jesenwang, close to Munich) heading "Poland" to the Mazury Airshow.
Have you ever been there, if not - you should! It is only 30NM south of the boarder to the Exklave Kaliningrad and in the North/Eastern Region of Poland.
From Germany flying over there, no flightplan or custom is necessary!

Take a look at their homepage and join... I will arrive (always belonging to the weather conditions) latest on Friday morning at Ketrzyn Airfield (ex. Wilmonova - Wolfsschanze of the IIWW headquarter). A historical area with the ability to take a look at this places, where the Fieseler Storch was specially used too for evacuation and and and...

Very close to the lake is a residence, an "airpark" the Mazury Residence - where is also an airfield (850m gras strip) with direct access to the lake and in the view of the airshow. Transfers are available for the distance of 1NM to the city and and and....

Looking forward to meet you there!
If you have any questions - ask me: +49 176 70984943 or via mail: D-EJNA@gmx.de

Blue skies,
Tom

D-EJNA

Post by D-EJNA » 11 Aug 2013 23:30

Hello to all of you!

the feedback to my call for a fly out to northern poland was "zero".
OK that happens - some of you have no holliday and for some it is to far away and and and a lot more reasons.

But, if you are interested watching some pictures - you will find them at my Facebook-Profile: Tom Strohmeier (Town: Jesenwang). If you like it, tell me and if you want to get this live done - lets get in contact for some other journeys!
You are always welcome...

Blue skies,
Tom D-EJNA

Post Reply